Van print naar online

In de interne communicatie van onderwijsorganisatie Stichting Surplus speelde het personeelsblad ParaPlus – dat Ooms Communicatie mede ontwikkelde – lange tijd een belangrijke rol. Ingegeven door ontwikkelingen op het gebied van online communicatie en de mogelijkheden die dit ook biedt voor interne communicatie, besloot Surplus de printversie te verruilen voor een online platform voor medewerkers. Ooms Communicatie en KopArt reclamebureau hebben het overgangstraject van ParaPlus naar ParaMeter ontwikkeld en begeleid. Deze fase bestond uit de productie van een papieren overgangsversie waarin de basis werd gelegd voor het online platform. Via dit platform kunnen medewerkers kennis, informatie en meningen met elkaar uitwisselen rondom actuele thema’s en onderwerpen die binnen de organisatie leven. De zogenoemde ‘aanjagers’ hebben het op zich genomen om regelmatig op het platform te reageren en daarmee ook collega’s te enthousiasmeren. Door de nieuwsbrief te koppelen aan ParaMeter en bij elke tweewekelijkse update een mail te sturen naar alle medewerkers, genereren we traffic naar het nieuwe platform. Ook de steeds wisselende columns, de twitterfountain en de poll maken het platform aantrekkelijk voor bezoekers.

 

Comments are closed.