Thema magazine

Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN) verkeert in een transitiefase naar een meer markt- en resultaatgerichte organisatie. Dit vraagt de nodige veranderingen: niet alleen in werkprocessen, maar ook in zaken als leiderschap, management development, opleidingen en arbeidsvoorwaarden. HR heeft in de afgelopen periode diverse projecten rondom deze thema’s in gang gezet, en het eind is nog niet in zicht. Hoewel alle projecten nuttig en noodzakelijk zijn, bestaat het risico dat medewerkers het overzicht kwijt raken, zich daardoor minder betrokken voelen en uiteindelijk zelfs zullen afhaken. In overleg met de afdelingen HR en Communicatie van ECN heeft Ooms Communicatie een thema magazine ontwikkeld waarin de afzonderlijke projecten werden belicht en tegelijkertijd de onderlinge samenhang duidelijk werd. In diverse statements verwoordden medewerkers van verschillende afdelingen in uiteenlopende functies hoe zij tegen de ontwikkelingen bij ECN aankijken en wat ECN voor hen ‘the place to be’ maakt. Doel van het thema magazine was: informeren, samenhang duiden, duidelijk maken wat de link is met de strategische ambities van ECN, begrip kweken en daarmee bijdragen aan een draagvlak voor alle veranderingen.

Jacqueline Smal, Manager Organisation Development Energieonderzoek Centrum Nederland

‘Monique heeft voor ons een special geschreven over alle veranderingen op het gebied van Human Resources. Haar frisse schrijfstijl maakte dat dit door iedereen met veel plezier werd gelezen. En ook heel belangrijk: iedereen begreep wat er stond.’

Comments are closed.